Pilates to idealne ćwiczenia dla osób chcących poprawić jakość swojego życia.

Metoda została stworzona w 1920 roku w Nowym Jorku przez Josepha Pilatesa, obecnie jest stosowana na całym świecie. Pozwala wzmocnić mięśnie głębokie, odpowiedzialne za naszą postawę, umożliwia zwiększenie świadomości własnego ciała, jego siły i ograniczeń, tak aby móc się nim lepiej posługiwać. Pozwala pozbyć się kłopotów z kręgosłupem, stawami, wad postawy, zapobiega otyłości, pomaga się zrelaksować.
Przynosi korzyści dla ciała i umysłu.

  • Oddech: oddech nadaje rytm ćwiczeniom. Praca mięśni następuje na wydechu, a relaks na wydechu. Właściwy oddech podczas ćwiczeń pomaga się zrelaksować, odzyskać równowagę psychiczną. Oddech podczas ćwiczeń ma ogromne znaczenie!

     

  • Koncentracja: świadomy ruch, powolne i dokładne wykonanie poszczególnych ćwiczeń.

     

  • Kontrola: kontrolowanie każdego ruchu, w połączeniu z właściwym oddechem sprawia, że jesteśmy świadomi swojego ciała, co pozwala nam lepiej zrozumieć swoje potrzeby.

  • Dokładność: ważna jest jakość, a nie ilość wykonywanych ruchów.

     

     

  • Płynność: ruchy są wykonywane płynnie, z wdziękiem, co pozwala przywrócić do naszego życia równowagę i harmonię.

     

  • Wyśrodkowanie: wszystkie ruchy rozpoczynają się w centrum energetycznym naszego ciała, znajdującym się między żebrami a miednicą i otaczającymi kręgosłup mięśniami (mięśnie brzucha, mięśnie dna miednicy i mięśnie grzbietu);

Pilates poprawia postawę oraz wzmacnia mięśnie głębokie: ból pleców znika, brzuch jest płaski, ciało staje się silne bardziej elastyczne.

  • Zwiększa kontrolę ruchów wykonywanych podczas innych aktywności sportowych.
  • Zwiększa elastyczność mięśni odpowiedzialnych za ruch (mięśnie powierzchowne, np. mięśnie grupy tylnej uda – tył ud, mięsień lędźwiowy – zginacz biodra…).
  • Zwiększa zakres ruchomości stawów, siłę, wytrzymałość i moc mięśni.
  • Masuje organy wewnętrzne.
  • Poprawia krążenie krwi.
  • Zmniejsza ryzyko kontuzji lub deficytu równowagi mięśniowej.
  • Zapewnia harmonijny rozwój mięśni.
  • Zmniejsza stres, rozładowuje napięcie, poprawia samopoczucie.
  • Dodaje energii!

Pilates – połączenie jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych wzmacniających mięśnie, bez nadmiernego ich rozbudowania. Smukła sylwetka, uelastycznienie ciała, odciążenie kręgosłupa oraz poprawa postawy ciała to efekty regularnych treningów.

Pilates Core Stability (trening medyczny) – Zdrowy kręgosłup – odtworzenie prawidłowych wzorców ruchowych mięśni lokalnych i globalnych w oparciu o stabilizację kompleksu lędźwiowo-miednicowego. Regularny trening medyczny likwiduje przyczyny bólu kręgosłupa.

Stretching – to połączenie ćwiczeń rozciągających, rozluźniających, pilatesu i jogi. Zwiększenie elastyczności mięśni, zwiększenie ruchomości stawów, poprawa krążenia, ujędrnienie sylwetki, niwelowanie skutków stresu, lepsze samopoczucie to skutki regularnego treningu.

Body shape – to trening wzmacniający mięśnie, kształtujący piękną sylwetę. Podczas treningu pobudzana jest do pracy większość mięśni. Redukcja tkanki tłuszczowej oraz elastyczne, smukłe ciało są efektem treningu.

Zadaniem ćwiczeń Pilates jest harmonijne rozwijanie ciała, poprawianie nieprawidłowej postawy, przywrócenie witalności fizycznej oraz pobudzenie umysłu.

Każdy może ćwiczyć Pilates!

Niezależnie od tego, czy jesteś kobietą, czy mężczyzną, sportowcem czy nie, osobą starszą, po wypadku czy w trakcie rekonwalescencji, czy jesteś zestresowany, zmęczony, czy jesteś kobietą w ciąży lub niedługo po porodzie: możesz ćwiczyć Pilates, ponieważ jest to metoda progresywna (jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, skonsultuj się z lekarzem).
Ćwiczenia są dostosowane do poziomu i do potrzeb każdego, przy uwzględnieniu ewentualnych schorzeń.
Żeby ćwiczenia były skuteczne, trening należy wykonywać przynajmniej dwa razy w tygodniu, przez cały rok!

Zadbaj o siebie!

Zapisz się na trening!

Zajęcia indywidualne (trening personalny) : 50 zł (jednorazowo)